Brev:
Rejse og mad
10. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Rejse og mad
Hej Helen,
Vi skal 3 uger til Thailand om en lille måned når vores dreng er 8 måneder gammel og 5 1/2 måneder korrigeret. Vi forestiller os at tage modermælks- og grødpulver med. Og nok nogle færdiglavede poser/glas mos.
De sidste par uger har jeg givet ham grød en gang om dagen og har egentlig i sinde at holde det nede for at han ammer så meget som muligt mens vi er ude at rejse. Desuden er det også min opfattelse, at det er godt for hans immunforsvar at få min mælk så længe som muligt (selvfølgelig relativt - men ihvertfald i nogle måneder endnu) da han er for tidlig født og dermed mere udsat i forhold til bakterier etc.
Han bliver bedre og bedre til at spise sin grød, men der kommer stadig ikke meget ind. Han har en enkelt gang fået en stav agurk og var rigtig glad for den, men jeg er i tvivl om hvornår jeg kan give ham frugt / grøntsager / brød stænger til at sutte på uden risiko for at han får det galt i halsen.
Har du nogen gode råd i forhold til hvordan vi skal forholde os til hans mad mens vi er på ferie?
Tak på forhånd,
mor S